Härlig dag på Jobbet.

Om man strök Moses på mulen så började han skratta. Älgar har jättesmå tänder som är jättesöta. Inte stora och läskiga som hästarnas.Moses och jag blev polare. I alla fall så länge som jag hade bananer kvar.Det här var en liten kalv som hette B1 hennes syster hette B2 efter bananer i pyjamasprogrammet. Och de, var om möjligt, ännu mer förtjust i bananer.

Tanken var att jag skulle få flyga luftbalong över Gällivares fjäll och dalar. Men vädret satte stopp. Tröstpriset att få besöka älgparken i Vittangi var dock inte så dum den heller. Oväntat nog älskade de bananer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hellsparx

En blogg om vardagen som Roller derbygirl, fina saker som gör mig glad och pysslet som nybliven husägare.

RSS 2.0