Thanx heaven for...Ica to go!

Väckarklockan ringer 04.40, taxin kommer 05.30. Är allt packat, inget glömt? Går igenom allt, kollar papper, kollar kläder, kollar,kollar,kollar med kaffekoppen i högsta hugg i vänstra handen och högerhanden i resväskan. Skönt allt verkar vara på plats. Mobilen burrar till. Taxin är snart framme står det på skärmen. Oj, redan? På med skor, borsta tänderna och lämna halvdrucken kaffekoppen på hallbyrån. Dörrnycklarna? Åh... Jobbigt. Ärsh, lämnar dörren olåst och hoppas på det bästa. Ungefär så har flertalet av mina morgnar sett ut de senaste två månaderna. Väl på flyget får jag mig en timmes välbehövlig extra sömn. Sedan väntar kaoset i "rusningstrafiken" på T-centralen. Men först ett stopp vid en liten bit av himmelriket som finns precis nedanför rulltrappan från Arlanda express och flygbussarna. ICA To Go! För självklart har jag inte hunnit äta frukost, glömt både tandkräm och deo. Men det gör inget för där finns allt i små reseförpackningar. Och deras turkiska yoghurt med honung, bär och nötter mättar gott och smakar fantastiskt! Med den i handen trängs jag gärna på tunnelbanan vilken dag i veckan som helst. Jag ska förbanne mig skapa en sida på FB för att få Ica att öppna en filial även i Luleå.

Trackback

Hellsparx

En blogg om vardagen som Roller derbygirl, fina saker som gör mig glad och pysslet som nybliven husägare.

RSS 2.0